MØD PERNILLE P. CARMOHN

 


 

8 personlige spørgsmål:

 

Pernille har arbejdet for folk som Rasmus Seebach, Remee, Thomas Truelsen, Karen, All stars mfl.

 

 

Hvorfor underviser du?

 

Sang er mit liv både som underviser og udøvende. Det er det jeg kan, altså virkelig kan og jeg brænder af hele mit hjerte for det. Jeg får et kick ud af at undervise. At se sangerne forlade en masterclass eller solo time med julelys i øjnene og appetit på endnu mere er fantastisk!
Det er stort at se talenter blomstre…

 

Hvordan startede du?

 

Min professionelle debut som sanger startede med Adalena i Atlantis på Østre Gasværk Teater. Derefter hovedrollen som Kim i Miss Saigon på samme teater. Jeg gik til audition og fik rollen blandt ca. 400 ansøgere fra hele Norden. Jeg har været til 3. prøve blandt 600 ansøgere til landets teaterskoler og har i det hele taget gået til utallige auditions og fået de fleste af mine jobs på det. Senest Mamma Mia som jeg fik blandt over 500 ansøgere.

 

Jeg har siden spillet roller i adskillige musicals som bla. Den eneste ene, Gasolin, Full Monthy mm. Lavet koncerter, slotskoncerter, tv, tegnefilm, revy etc. Se CV her.

 

Jeg blev uddannet Komplet Sangteknik sanger/sangunderviser i 2005 og lige efter blev jeg ansat på Complete Vocal Instititute. Jeg har rejst i hele Scandinavien, Færøerne og Holland for CVI. På skolen underviste jeg primært i masterclass med speciale i udtryk og audition træning.

Jeg er vild med at gøre sangere bedre end de tror de er!

 

 

Hvad er din hemmelighed i forhold til en god audition?

 

Det gælder om at være velforberedt, ikke synge noget der er for svært og hav det sjovt med det. Turde glemme juryens tilstedeværelse og give sig selv 100 %.
 

Det lyder nemt at gå til audition!

 

Ja men det kan faktisk godt være svært at ”give” sig selv. Mange af os tror ikke, vi er gode nok som dem vi er. Vi tror vi skal være noget andet og mere spændende. Vi vælger nogle sange der er lidt for svære og ikke nær så sjove at synge, for vi tror det er det juryen vil høre.

Men det giver bagslag og vi kommer til at virke usikre og "forkerte" og hvilken jury sender sådan en sanger videre?

 

De auditions hvor jeg har fået roller, har været til de auditions hvor jeg har følt mig fri og i kontakt med mig selv. Hvor jeg har kunnet give slip og nyde de 3 minutter uden at lade mig forstyrrer af tanker som, ”er jeg nu god nok, er det det de vil have, åh nej hvor skal jeg gøre af min højre arm og hvor skal jeg kigge hen, hvad med hende der med de lange stænger, hun var garanteret 1000 gange bedre og smukkere en mig”  osv. osv. Dit personlige unikke udtryk skal være helt tydeligt og det er det jeg kan hjælpe dig med.

 

Hvad gør dig specielt egnet til at undervise?

 

Jeg har flair for at se og høre, hvad det er DU mangler for at få din sang og dit udtryk til at virke. 

Jeg er uddannet i Komplet Sangteknik 2005.

Uddannet NLP practitioner 2009

Jeg er selv udøvende sanger og har været det professionelt  siden ´94 dvs. 18 år på bagen!
Jeg har sunget næsten alle genrer og prøvet det meste på en scene, så ved hvad det kræver fysisk og sangligt.
Jeg har også været i juryen til auditions, så jeg har været hele vejen rundt om faget.

 

Har du selv haft stemme problemer?

 

Jeg har haft stemmeproblemer i en periode på et helt år! Tilbage i ´93 op til at jeg skulle spille hovedrollen i Atlantis på Østre Gasværk. Jeg spillede i to bands, 1 kor og lavede musicals. Jeg havde ikke teknikken og formen til at synge så forskellige genre, så min stemme blev mindre og mindre. Alt snørede sig sammen og jeg havde til sidst ingen kraft. Jeg følte, jeg rendte rundt med en pille der havde sat sig fast i halsen. 

 

Jeg havde en sangunderviser som fik løsnet spændingerne op, men jeg lærte aldrig, hvordan jeg kunne forebygge.

Først senere, da jeg mødte Cathrine Sadolin, opfinderen af Komplet Sangteknik, gik det op for mig, at man kan forebygge spændinger og hæshed med den rette teknik! YES!

Jeg har ikke haft problemer siden! Jeg ELSKER disse redskaber, og at kunne give dem videre, så nu behøver DU aldrig at få problemer på grund af forkert teknik!

 

Hvordan hjælper du mig?

 

Som sangunderviser arbejder jeg ud fra Komplet Sangteknik. Det der skiller mig ud fra så mange andre undervisere er mit fokus på dit udtryk og audition træning. Det er ikke nok at kunne brillere den ene lækre tone efter den anden, der skal være noget bag, lige meget hvilken genre du befinder dig i. Kombinationen af sangteknik og udtryk gør dig til en helstøbt kunstner. 

I mit arbejde med dit udtryk bruger jeg redskaber fra Acting songs skrevet af David Brunetti, Carmohn Teknik og min egen flair for hvad der skal til for at du kommer til at virke.

 

Hvad er Komplet Sangteknik?

 

Komplet Sangteknik er den teknik der bliver coachet med i X-Factor og den er fundamentet for sang træningen på Fredericia Musical Akademi.

Komplet Sangteknik er efterhånden udbredt i hele verden og kort og godt gør den dig i stand til at synge alle lyde uden begrænsninger. Alt laves sundt og forklares konkret og ned i mindste detalje.
Cathrine Sadolin er efter min mening verdens førende stemmeforsker. Hun arbejder stadig på at forfine Komplet Sangteknik og opdaterer løbende med nye bøger som er udgivet i hele verden.

 

NYHEDSBREV
 
SÅDAN FÅR DU PUBLIKUM TIL AT LYTTE! 
GRATIS GUIDE DIREKTE I DIN INDBOKS.
 
Tilmelding:
 
E-MAIL:

FORNAVN: